Tuesday, January 4, 2011

Part 3: Semalam di Pedas

Hola-hola..

Nie entry terakhir untuk percutian aku ke selatan Malaysia untuk hujung tahun 2010 and awal 2011.. Lepas balik dari wedding and lepak rumah kawan Zaini sekejap, kiteorang pun nk gerak balik KL.. Asalnya nk menyinggah kejap jea kat Pedas, rumah kawan Zaini lagi sorang, Fir.. Pasalnya Fir nie kata diye nk open table, blanja dinner.. 

Tapi bila aku dapat tau hanya aku sorang dari 8 orang yg keje keesokan harinya, which is yesterday, so aku pun trus nk cuti jugak.. EL ke, unpaid leave ke, ade aku kisah?? Lantakkan! Bila aku kata aku da amik cuti, bersorak ar yg laen2 nie, pasal tak payah rushing balik KL.. So malam tu kiteorang pun tido ar kat rumah nenek kawan Zaini.. takde sape kat rumah tu except 2 orang maid yg dibayar untuk jaga rumah.. 

Horror jugak, pasal rumah tu rumah lama, rumah kayu, besar giler sampai 5 bilik and takde orang duduk pulak tu.. nasib baek takde ape2.. Tapi bila bangun pagi esok, rupa-rupanya cantek giler rumah tu.. Memang style ar.. Siap ade swimming pool.. tu yg paling syok! Berbaloi unpaid leave aku..hehe









Mula2 semua macam nak tak nak jea pegi terjun.. tapi bila da kene air, macam tak pernah mandi kat swimming pool.. 

perenang2 dari uganda, china and somalia bersiap2..


lawan menyelam.. yg da timbul tu maen tipu!


kanak2 tua yg riang

newboyz ft. boboy..

lawan gladiator..


orang kaya baca paper dalam pool..

jgn maen belakang!

aksi lucah

maen ibu ayam and musang... his hish hish....


tersadai ibarat dugong..

me n hubby!!

maen ala2 galah panjang
Banyak kan aksi2 terlampau?? Nie seme perangai orang tua berlagak budak2..huhuhu.. Ade ar dekat 4 jam berendam.. Da pukul 2 petang baru ar naik.. Then siap2 and ready utk balik.. Sebelum balik sempat lagi bergambar..



nadia and tuan tanah, Fir

zaini and his frens.. from right; Satam, Joe, Zaini, Kurin, Fir and Kechoi

me and Nadia

geng Myvi

geng Gen2

kami...


Destinasi terakhir yg kiteorang tuju is cendol Leman Dawi... Diye nie punya cendol memang famous abiz ar.. Lagi pulak tuan punya, Leman Dawi nie sket punya banyak celoteh nye... Letih jugak telinga aku mendengar.. Tapi pakcik nie memang baguih pasal banyak membaca.. Dan diye memang pemurah, nak tambah ape pun seme free.. Tahniah ar pakcik!

tuan tanah cendol



murah rezeki, tak kedekut langsung
Begitulah berakhirnya perjalanan aku and hubby kali nie.. Syiok ar! Thanx hubby pasal membelanja diri ini.. Laen kali boleh jalan2 lagi.. tapi satu jea yg tak best, aku kene sunburn pasal berjemur kat swimming pool.. inilah hasilnya.....

me yg comel... :p

Comel kan?? Tapi dalam gambar tak nampak sangat.. arghhh peritnya!!


Daaaaa..............

No comments: