Tuesday, January 4, 2011

Part 1: Setahun di Johor Bahru

Hola-hola ouh lala...

Hepi hepi hepi! 4 hari yg lepas antara hari yg menggumbirakan dalam hidup aku.. Tak pernah2 aku dok setahun kat luar KL, tapi inilah yg pertama kalinya.. Last Friday; 31st December 2010, right after Asar me and hubby, with Satam and his girlfren, Nadia bertolak ke Johor Bahru (JB).. Tujuannya untuk attend wedding kawan my hubby and Satam on 2nd January, tapi da alang2 nk keluar KL, so pegi ar celebrate new year kat sana..

Disebabkan plan last minute, da sampai JB baru ar sibuk nk mencari hotel.. Pusing2 dalam JB, after 2 hours barulah jumpa hotel yg murah tapi selesa.. Baru RM80.50 semalam, tapi memandangkan 2 malam kat sana, and malam kedua tu harganya laen pulak, pasal PM da announce dalam bajet 2011 yg service charge sekarang da naik 6% compare to 5% before this.. so harganya jadi RM81.2O.. Eleh baru naik 70 sen, ape ade hal.. tapi lawak pulak pasal sebelom nie tak pernah aku pegi hotel ade sen2..huhuhu.. nk buat cmane, bajet ciput..

Sesudah check in, kiteorg berempat pun mula berjalan2, niat di hati nk nengok bunga api, yelah malam new year kan.. Jalan punya jalan sampai ar ke Bazar JB, ala-ala uptown kat KL.. and of course ar barangnya pun lebey kurang kat KL jugak, harga pun sama.. jadi idak lah aku bershopping, membazir jea (padahal da aku sebut bajet ciput..huhu)

Tapi ade satu baju nie menarik perhatian aku, not for sale.. kalau untuk di sale pun idak ar aku nk membelinya, buat malu jea pakai..huhu

tapi suamiku memang hensem sentiasa di mataku... :p
Laen2 barang tu biasa jelah.. Kat KL melambak.. Pastu da nama pun malam new year, memang bapak ramai orang ar.. ade gak persembahan, tapi yg sempat aku snap picture dua jea, Bhangra and budak lelaki jadi Naruto..




naruto wannabe
Nie pulak gambar kami jalan2 cari jantan...huhuhu.. tapi yg jantan pegi cari makan jelah..

Satam, merangkap driver kiteorang..



Keesokan nya pulak, lepas breakfast kat hotel, pegi jalan2 JB.. punya ar aku beriya nk pegi The Zon, shopping complex yg duty free, sekali hampeh.. habuk pun tarak.. tak best! Indah khabar dari rupa.. cewah2!




shopping complex yg buhsan....
Lepas The Zon yg tak best, kiteorang menyambung lawatan ke Danga Bay.... Best sket ar.. Siap ade funfair.. excited sungguh aku, Zaini and Satam main keta langgar2.. Time nie ar peluang aku kejar and langgar Zaini..huhu.. Cian hubby.. Tak sempat pulak nk amik gambar masa melanggar2 tu.. Gambar laen jelah..

nadia; girlfren Satam

tu lah kapal aku and zaini.. hebat tak?? hehehe



Begitulah berakhirnya setahun di JB.. memang ar setahun kan, 2010 melangkah ke 2011.. paham?? tak paham buat2 paham jelah.. Tujuan asal ke JB dalam next entry..

Daa..

No comments: