Wednesday, January 26, 2011

Akademi Fantasia... da masuk musim 9?? Oyemji!

Hola-hola...

Sedang aku kebosanan menghadap laptop di ofis yg mandommm jea nie, maka aku pun mulalah meng'google' gosip-gosip kat segala macam website.. Ayat "Akademi Fantasia (AF) Musim Ke-9" memang sangat menarik perhatian aku.. Oh please, aku bukanlah peminat fanatik rancangan realiti yg satu nie, idaklah aku dok nengok setiap diari AF, konsert dan yg paling penting, AFUNDI.. 

google images lerr..

Ye betul, masa mula-mula AF keluar dulu (musim pertama), memang hangat kat sekolah aku kengkawan dok cite pasal program nie.. Aku hanya tukang mendengar, almaklumlah masa tu ayah tersayang tak pasang lagi Astro kat umah, so aku nie memang tak tau pasal AF nie.. Masa final AF1, maksu aku yg minat bangat kat program nie jemput aku dtg rumah diye untuk nengok skali.. Layan jugaklah, eventho aku rasa Vince ke, Khai ke, nyanyi takdelah sedap mane.. 

juara AF1

Macam tu jugaklah dengan AF2, aku masih lagi takde Astro, tapi time tu da pandai minat sket, so aku pun lepak rumah kawan aku every Saturday's nite untuk nengok konsert.. Time tu Zahid memang pujaan hati! dan Ramli MS, eventho tak hensem, tapi pada aku ade karisma tersendri.. Cewah cewah!

Zahid di zaman kurus..hehehe

Ramli MS and his daughter.. Shuweeetnye!
Masuk AF3, aku da Astro! hehehe.. yg aku minat? Mawi lerr.. hahaha.. Bodo-bodo jea rasa.. tapi bila diye kuar jea dari AF, terus aku tak minat da.. Poyo semacam jea mamat sorang nie.. kan??

Mawi yg semakin poyo

Dan...... bila mulanya AF4, minat aku terus menurun jea... Plus at that time 'i da ade boifren!' Huhu... Disebabkan busy semedang kat kolej (assignment + boifren.... eyh bukan, boifren, boifren dan boifren then baru assignment) so aku pun da jarang balik rumah and langsung tak nengok AF4 tu, dan final konsert pun tak layan.. Sehinggalah ke masa nie, aku rasa AF4 ar musim yg paling tak berjaya! Huh!

inilah boifren yg dimaksudkan.. yg telah pun bergelar husband.. :)

AF yg paling tak best....

Lepas tu, AF5, AF6, AF7, AF8 bukanlah lagi pilihan aku.. sangat tak best and boring! Ye betol, ade antara peserta yg ok and berjaya, macam Stacy, Nubhan, Afiq, Akim and lain-lain, tapi program tu sendiri da jadi sangat lemau and memualkan! Perlu ke ko bercakap ngan kamera then konon2 kamera tu angguk, geleng.. Oh please, so stupid! Dan penonton-penonton seme pun dengan bengongnya pegi mengundi bagai, sanggup abiz duit beli topup.. What a waste??

Well, AF9 yg bakal menjengah Astro Ria tengah tahun nie, disebut2 sebagai AF yang terakhir.. Ye ke? Entahlah, just wait and see.. But for sure, if takde AF nie pun, mesti akan ade rancangan realiti lain yang sewaktu dengannya.. Of coz ar, kan untuk profit company.. Huh bosan!

As usual, before start pun da ade isu.. Sape yg jadi pengetua and pengajar pun nk kecoh.. dalam ujung tahun lepas dok cakap maybe Amy Search jadi pengetua, tapi sekarang nie dok kecoh artis dari Indonesia yg akan jadi pengetua.. Orang yg dimaksudkan mula-mula Erwin Gutawa, tapi sekarang da tukar, Ahmad Dhani (vokalis Dewa).. 

Erwin Gutawa

Ahmad Dhani (Dewa)

Aku memang minat Ahmad Dhani nie, tapi rasanya baik amik dari negara nie sendri.. Untuk mengurangkan kontroversi ar.. Tapi ade Astro kisah?? hahaha.. Sememangnya kontroversi macam nie bagus untuk publisiti program, and dalam masa yg sama sebenarnya bolehlah menarik perhatian rakyat Indonesia sendiri, selain rakyat negara nie and Brunei yg memang dari dulu dok histeria kat program nie.. 

Akhir kata, tak kisahlah sape pun yg jadi pengetua, pengajar or peserta, aku tak heran.. If best aku nengok, tak best aku tukar channel.. hehe

Daa....



No comments: