Monday, December 20, 2010

Pengantin kembali, Gig dan Hantu Kak Limah Balik Rumah!

Hola-hola...

Isnin isnin isnin! Monday blues, itulah frasa paling tepat untuk aku hari nie, dan untuk kebanyakan manusia-manusia yg laen.. Lepas 2 hari tak masuk ofis, nk bangun pagi Isnin memang sangat malas dan lemau.. Duh!! tapi memandangkan bulan nie da banyak sangat aku memonteng kerana kes ini dan ini jadi hasrat nk amik MC lagi kene ar aku batalkan.. haishh...

Sabtu, Zaini bawak aku pegi kenduri kawen kawannya, Bob J, kat Bukit Indah.. aku nie semenjak abiz SPM da makin rajin nk ke kenduri kawen.. Kalau masa sekolah dulu memang jangan harap ar nk tengok aku asyik pegi kenduri.. malas gilo! Sebab utamanya nk kene pakai baju kurung, oh so not into me kononnya! hehe.. Rela aku bermasam muka dengan mak aku dari pakai baju kurung.. isy isy jahatnya aku.. tapi takpe, sekarang da banyak berubah, lagi-lagi semenjak bergelar wifey nie..thehehe..

Yang paling syoknye pegi kenduri kali nie, kiteorg and kawan2 Zaini yg laen dijemput pengantin dan maknya untuk duduk kat meja beradab and kasi perabiz makanan yg special2 tu.. wah apa lagi, seme dok kerumun meja makan beradab tu.. Zaini pun cepat2 chop kerusi pengantin, so aku pun merasa ar jadi pengantin tak rasmi sekali lagi.. tersengih2 aku bila org dok mengusik, tapi yg sebalnya bila org dok tanya "dah berisi ke?" hish sebok sungguh.. tak nampak ke badan aku jea yg makin berisi, bukan perut?? Rileks ar, pelan2 kayuh...

Hari Sabtu pun abiz.. bila dtg hari Ahad, Zaini kene pegi keje pulak.. Aku pun dari dok rumah tak buat ape, pegi ar meyibukkan diri ikot diye shoot gig, siap bwk adik aku sekali.. Ofismate Zaini, si Satam pun bawak chenta nya sekali, Nadia.. Aku nie memang tak pernah pegi gig, so aku expect gig nie memang ramai gila org and sangat enjoy mcm dalam cite Kami the series tu.. tapi bila aku pegi, hurm hampeh.. boring gila.. disebabkan aku nie bukan peminat hardcore ar ape jadah seme nie, so bila nengok band2 nie perform semalam memang tak kene ar dengan jiwa aku nie.. dengan audience tak berapa kerat yg seme muka budak sekolah tu, haishh lagi ar aku boring jek...

Tapi ade satu band ar yg paling ok, tu pun aku rasa pasal diorang nie da kira masuk mainstream line, bukan indie band bodo2 jea.. and pada aku ar, lagu2 diye tak ar menyakitkan jiwa and terpekik terlolong.. and they ar Grey Sky Morning.. mesti pernah dengar kan.. lagu diorang yang aku layan pun Cinta Gila jelah.. Zaini pulak minat Pancaroba.. Bila Grey Sky Morning nie perform, Zaini pun enjoy tak hengat, siap terlompat-lompat sekali ngan budak2 sekolah tu, sampaikan aku pun terjebak kene paksa pegi depan stage.. Duh! malu i! tapi aku takde ar lompat2 gak..

google images lerr.. nie ar band nye, yg kat tengah tu pujaan adik aku buat masa nie...
My lil' sis pulak tetibe jea minat abiz kat vokalis band nie, Ejal.. what the heck?? sebelum nie tak pernah minat pun, jumpa depan mata terus jatuh chenta?? hahaha.. poyo btol, tapi takpelah dik, ko kan single and available lagi.. minat ar sesape yg ko nk...

Dan sesudah gig tu, kiteorg berlima pun sepakat ar nk nengok wayang.. cite punya cite, kiteorg pilih cite Melayu, support our industry kononnya! hehe.. tapi cite nie memang da lama aku nk nengok, sejak terlihat trailernye.. Hantu Kak Limah Balik Rumah! panjang komain lagi tajuknya.. tapi cite nie memang best, kira2 nya tak rugi sepoloh hengget duit tiket nk nengok cite Melayu yg satu nie.. lawak giler..ramai plak tu penonton, penuh satu panggung.. Selalu kalau cite Melayu, nak harap penuh panggung memang harapan jelah.. kan?? maka dengan ini aku pun nk promote ar cite nie, pegi ar nengok, lawak seyh!

google images lerr.. nie ar antu nye, kak limah...

google images lerr..

google images lerr.. nie director nya, Mamat Khalid yg sinikal, tp kelakor..hehe




Meh sini aku bgtau sket sinopsis cite nie - Husin yg da berhijrah ke Singapore untuk cari keje yg legi bagus balik semula ke Kampung Pisang, lebih kurang 3 tahun lepas kes penduduk kampung tu bertukar jadi zombie.. diye pun try ar balik nk berchenta and memujuk bekas tunang yg diye tinggalkan dulu, Che Nin.. alkisahnya bila Husin sampai kat rumah diye, diye ternampak ar Kak Limah, jiran diye dok jea kat tingkap ngan muka yg kejong and rambut yg menggerbang.. tegur punya tegur Kak Limah buat dek jea.. malam pulak diye mula kene kaco ngan Kak Limah nie.. bila diye menggelupur lari, diye pegi kat warung Pak Jabit.. diye pun mengadu kat orang kampung.. orang kampung pun pegi beramai-ramai kat rumah Kak Limah, yg diorang jumpa is mayat yg da reput, yg tak boleh dikenal pasti.. and selepas tu mulalah orang-orang kampung kene kaco ngan antu Kak Limah nie.. dan cite yg seterusnya, silalah pegi ke panggung untuk menonton, if sengkek sangat tunggu jelah cite nie keluar kat Astro..hehe.. The End.
google images lerr.. nie pelakon utama, Awie (Hussein) dan Ummi Nazeera (Che Nin)

google images lerr..
Awie semenjak dua menjak da tua2 nie, lakonan makin mantop ar.. Kalau masa zaman Sembilu bagai dulu, boring jea aku nengok lakonan diye.. congratz ar Awie.. Ok sampai sini jea jadi tukang promote..

Daa.....





1 comment:

Anonymous said...

hahah tak perlu kata kat blog adik minat ejal. dh la kata dye yg adik minat buat masa ni. hahah nampak sgt adik suka minat tukar2. hahah malu ok. hahha
xoxo adik