Monday, September 20, 2010

Aku Bangga Bergelar Melayu

Melayu adalah kaum majoriti di Malaysia! Walau siapa pun yg menafikan kenyataan nie, faktanya Melayu masih kaum terbesar di Malaysia. Hakikat!

Aku dilahirkan di Kuala Lumpur, Malaysia. Dalam kad pengenalan pn tertulis aku berbangsa Melayu, mcm tu jugak dengan kedua-dua orang tuaku. Tak pernah ada sekelumit pn perasaan malu menjadi Melayu, malahan aku sangat sayangkan bangsaku ini.

Bukan bermakna bangsa mendahului agamaku, Islam. Tidak! Jangan kerana bangga menjadi Melayu, aku diklasifikasikan sebagai kafir, tak sayangkan agama. Aduh, rendahnya mentaliti kebanyakan Melayu hanya kerana taksub dengan politik dan orang tertentu.

Sedarlah, tanpa Melayu Islam di Malaysia nie, agama kita hanya dipandang sebelah mata, dihina dan dipermainkan sesuka hati. Sedarlah wahai Melayu, perjuangkan bangsa kita demi Islam!

No comments: