Wednesday, November 3, 2010

Tentang Perempuan

Salam...
Rasanya tak perlu aku describe apa itu perempuan, pasal obviously seme manusia pn tau apa itu perempuan... walaupun perempuan nie mmg ada bermacam-macam cara, perangai, sifat ataupun 'jenis', tp perempuan tetap ar perempuan.. (yg menyerupai perempuan atau bertukar menjadi perempuan tak termasuk dlm apa yg aku describe tadi..hehe).

Aku pn perempuan.. obvious kot, bukan diubah pada mana-mana sudut atau bahagian.. apa yg nk aku bebelkan nie semenye berpunca dari call yg aku dapat before lunch hour tadi.. adalah satu survey company td yg jemput aku untuk dtg dan join focus group isnin depan.. topiknya pad, atau dlm bahasa melayu nya tuala wanita! Ini pun rasa-rasanya seme org tau apa.. nama laen yg selalu aku dgr org panggil roti, roti kering.. pelik tao, kesian roti disamakan ngan bende 2..

Org yg call aku siap tanya if aku kesah ke tak cakap bout pad, menstrual cycle.. my answer, NOPE! sebab katanya mostly perempuan kesah bila diajak bercakap or discuss bout bende-bende nie.. aku tak paham apa yg dikisahkan sgt.. kan ke menstrual nie mmg jadi kat seme perempuan, laen ar if perempuan tu ada masalah hormon ke, ape ke.. so apa yg nk dimalukan sgt??

For me it's good to discuss bout this matter. at least, kita tau tentang apa yg org lain rasa atau alami.. almaklumlah, laen org laen pengalaman nya.. perempuan sesama perempuan tak perlu ada rasa malu untuk discuss.. nie kadang-kadang aku tgk mcm buat salah plak bila cakap pasal period, beli pad kat supermarket, kalau beli thong (panty siput sedut..hahahaha) ke, bikini ke takde plak malu, siap nk tunjuk lagi klu boleh.. hish hish hish...

Lelaki pn sama gak, especially yg da kawin tu.. apa nk malunya beli pad untuk bini-bini korang tu.. nampak caring and loving sket..hehe.. cthnya ayah aku sendiri, malu plak diye bila aku mintak duit nk beli pad (dulu ek before kawin), bukan suro beli pn..hehehe.. alahai ayahku.. 

camni ar reaction yg selalunya digambarkan dalam iklan-iklan bout perempuan yg tgh period.. bukan ar bermakna dok jalan-jalan pakai bra jea ek..
Kesimpulannya, takde apa nk dimalukan when it comes bout menstrual.. seme perempuan pn alami bende yg sama, and insyaAllah seme lelaki yg da kawin pn akan menghadap bini yg period, ok! Daaa...








5 comments:

za:lela said...

yes! i am with you..
the same POV belongs to me too..
akak pun tersgt hairan kenapa tak boleh nak cakap terang2 pada level suara biasa pasal period, pad atau seangkatan dgnnya!!
mesti volume suara akak dipaksa tahap2 berbisik. apa kes?

mysara zaini said...

taboo katanya.. wtf?? hehehe.. yg tu br taboo.. :p

miss caprioska said...

taboo tu tebu kan? kan..sy pun suke mkn tebu.. hehehe

love for life said...

ehem..ehem..
orang dah kawin memang suke cakap kuat2 diorang tengah period.hahahaha

mysara zaini said...

kak, sue tu jeles ngan kita ar tu kan..hehe