Wednesday, November 10, 2010

You're the boss? Owh ok.. Ade aku kisah??

Halu-halu

Perut da kenyang, mata da mengantuk, tapi hati tak berapa nk best.. Why? Bcoz aku sakit hati dgn sorang manusia yg bak kata Sue is "naked bean" nie, yg pikir jawatan diye sgt besar, like he own this place, yg kononnya too fuckin' busy and just put his damn ass on his fuckin' chair and expect others to greet him! Don't you realize that was so fuckin' annoying? Duh!

Alkisahnya, kat ofis aku hari nie adalah sket jamuan makan-makan, mcm kiteorg buat masa Aidilfitri yg lepas, http://dianlavie.blogspot.com/2010/09/makan-raya-office.html actually they were copying our idea..hehehe.. Tp nie versi Deepavali, siap bersari berkurta ape seme.. And sebab yg utamanya ada jamuan nie utk buat farewell party for our beloved ex-boss, Justin. So kalau da namanya farewell party, of coz ar seme tau yg boss tu akan dtg..

Dipendekkan lagi cerita, masa boss dtg tak seme yg ade dlm ofis nie, termasuk murai-murai yg sentiasa tercabut ekor diorg; Kak Lela, Sue and Race.. aku and Ayu still lg tercongok dlm ofis ngadap laptop, tp tak buat keje pun..hehehe.. Bila aje boss aku nie masuk, maka excited ar aku and Ayu.. Yg laen yg tinggal pn excited jugak, tp malu-malu kutu gitu.. So both of us jelah yg melayan Justin..

Yg buat aku bengang sgt nie, mangkok hayun sekor nie jangankan kata nk angkat bontot diye tu, nk greet pn tak! Buat dek jea, busy kononnya! Hey bongoks, kalau ko tanya "How are you?", ade luak ke or keje sebulan boleh tertangguh ke?? Sampai ke sudah buat muka macho tp tak macho langsung pn, langsung tak menegur, last-last boss aku tu yg dtg menegur diye.. WTF??

Bila seme org da bangun and da ready nk melantak diye still lagi melekat mcm ada gam gajah kat bontot diye tu.. aih, takkan makan pn nk kene jemput?? Ko tu maharaja zaman bilakah?? Ko nk tunjuk sgt yg as a leader you are fuckin' busy sampai biadap giler nie?? Ko ingat ko maharaja diva ke?? Huh! If ko takde, takde sape kisah! Reti??

Tp apa pun, diye tak berjaya mencacatkan party nie.. Pasalnya ungkapan "ade aku kisah" tertanam da dalam kepala hotak yg lain-lain.. Lagi best layan Justin yg sememangnya sempoi, and bertambah sempoi sejak bukan lagi in the team.. Justin siap bg kiteorg cokelat lg... ermmm yummy!!

Jadi sebagai penutup entry maki hamun nie, nie diye quotes leadership untuk tatapan seme.. which the most i like!

Leadership should be more participative than directive, more enabling than performing.

Daaa....

2 comments:

love for life said...

bak kata pepatah
beruk dapat kerusi boss

za:lela said...

hahahaha..
ada? ada ke?
TAKDE aku kisah der!!
lantak pi mampo*!!